Досвід роботи


Педагогічне кредо: «Вчитися легко, коли вчитися цікаво»

 

                                                    «Треба бігти з усіх ніг, щоб тільки залишитися на                                                        місці, а щоб кудись потрапити, треба бігти як                                                           мінімум удвічі швидше!»

                                                                 «Аліса в країні чудес», Льюїс  Керролл

Цей епіграф точно відображає стан вчителя, бо зміни, що відбуваються в освіті, сучасні діти, вимагають від педагога постійного руху вперед.  Час вимагає змін у всіх сферах життя людини. І освіта, а в першу чергу школа – одна з найпопулярніших сфер, якої ці зміни стосуються.

І саме школі доручається важлива роль – формувати особистість, здатну жити і працювати в реаліях сьогодення.

Однією з технологій, що допомагає учню не тільки засвоїти певний обсяг знань, а й сприяє його розвитку особистісних якостей, є технологія формування та розвитку критичного мислення. Критичне мислення і вміння вирішувати проблеми відноситься до навичок ХХІ століття.

Критичне мислення нині один з модних трендів в освіті. Про те, що його розвиток є одним з наскрізних завдань освітнього процесу, йдеться й у Концепції нової української школи.

 Тому, для себе обрала проблему, над якою працюю «Інтерактивні технології як засіб розвитку критичного мислення молодших школярів»

Мислити критично означає вільно використовувати розумові стратегії та операції для формулювання  висновків і оцінок, прийняття рішень.

        Формула розвитку необхідних в майбутньому навичок:

критичне мислення + емоційний інтелект + м’які навички

         З педагогічної точки зору критичне мислення – це комплекс мисленнєвих операцій, що характеризується здатністю людини:

·            -аналізувати, порівнювати, синтезувати, оцінювати інформацію з будь-яких джерел;

·                бачити проблеми, ставити запитання;

·                -  висувати гіпотези та оцінювати альтернативи;

·                 -    робити свідомий вибір, приймати рішення та обґрунтовувати його.

Впевнена, призначення вчителя початкових класів у тому, щоб перетворити навчання на радісне для дитини заняття і при цьому сформувати такі життєві компетентності, які допоможуть учню ефективно діяти за межами навчальних ситуацій, розв'язувати в повсякденному житті реальні проблеми.

Принципи моєї роботи:

·        1.Бачити в учневі унікальну  особистість;

·       2. Створювати ситуацію успіху для розвитку особистості дитини;

·       3. Дарувати радість пізнання, віри в свої сили;

·       4. Навчати так, щоб учні усвідомлювали необхідність знань для  життя

Робота відбувається у такій послідовності:

         ЦІКАВО                ЗНАЮ            ВМІЮ                                              

    Досить ефективним для формування критичного мислення молодших школярів є методичні прийоми, які роблять навчальний процес більш творчим, вчать учнів мислити, виділяти головне, висловлювати й аргументувати власні думки.                      Третій рік  працюю  за програмою науково –педагогічного проєкту « Інтелект України». Як показує практика, учні, які навчаються за проектом “Інтелект України”, набувають необхідних навичок роботи з інформацією, аналізу, гнучкого творчого мислення, необхідних життєвих компетентностей.

В даному проекті застосовуються:

·       Інтерактивні освітні технології та технології критичного мислення: робота в групах і парах ("ажурна пилка", "алфавіт", "броунівський рух", "мікрофон", "мозковий штурм", "рольова гра", "драматизація", "дерево припущень", "карусель", "тонкі та товсті запитання", "6 капелюхів"); технології навчання в грі,"метод прес", "обери позицію", "метод проектів"; тренінги.

·       Технологія STEM-освіти;

·       Технологія раціонального читання: "ключові слова", "Питайлик", "Техніка аргументації", "Учитель", уміння створювати власні тексти-розповіді, тексти-описи, тексти-міркування.

·       Технологія повного засвоєння навчальних одиниць.

·       Технологія збагачення освітнього процесу.

Ці технології сприяють розвитку творчих і інтелектуальних здібностей дітей.

     Сьогодні, маючи широкі можливості для використання інноваційних методик та інтерактивних технологій навчання, а також досить великий спектр друкованої та електронної літератури, додавши краплю фантазії і власного бачення, вчитель створює всі умови для розвитку інтелектуальних та творчих здібностей учнів.

    За словами В.О.Сухомлинського «Духовне життя дитини повноцінне тоді, коли вона живе в світі гри, казки, музики, фантазії, творчості. Без цього всього - вона засушена квітка». І це дійсно так.

    Що ж розвиток інтелектуальних та творчих здібностей дає дитині? Така робота веде її до успіху, переконує дитину в тому, що вона успішна людина, живе в цьому світі для успіху в житті і може досягати цього успіху починаючи з початкової школи. 


Немає коментарів:

Дописати коментар